yang sudi menerima saya ^_^

Isnin, 9 April 2012

Dr. CiNtA semeta !!






assalamualaikum..











tadi kan awak-awak semua..secara tak tersengaja duk tengah berfaceboking nie tetiba ajer anis jadi Doktor Cinta plak *biaselah always tukar ambition dari kecik lagi * tak tetap pendirian betol kan..anis jadi doktor cinta nie untuk dua orang individu yang berbeza..








FIRST SITUATION:


 " si anak gadisnya sudah layak untuk berumahtangga( da habis belaja) dan sudah punya pilihan hati..namun dibangkang oleh ibunya kerana calon si gadis hanyalah seorang lelaki yang bekerja biasa (wallahua'lam macamaner biasenya yer). percintaan anaknya dihalang kuat oleh si ibu.."

lepas tu anis tanya lah lagi..ape perkembangan percintaan beliau..katenya dia terus bercinta walaupun si ibu tidak menerima calonnya..








ikhlas dari DR.CiNtA: yer yer ajer doktor kononnya i nie kan.. padahal diploma pon terkedek-kedek nak lepasnya..haha..harap maklum yer semua.. *overdose*..teruskan ke topik asal.. anis cuma harapkan dia banyak bersabar..mungkin ibu dia buat begitu atas banyak alasan..kemungkinannya ialah:




  • mungkin ibu si dia inginkan sesuatu yang lebih baik untuk anak gadisnya..#ibu mana yang tak sayangkan anaknya kan..#

  • mungkin bagi si ibu pekerjaan calon anaknya kurang memuaskan hatinya..seperti yang kita tahu kalau laki "makan gaji" nie banyak faedahnya..tambah-tambah plak kerja yang tetap plak kan..nak plak gaji 5 angka lagi..tak usah kate nak masuk merisik.. kahwin terus pon mak sanggup..# ibu awak hanya pikirkan kesenangan hidup anda,bukan untuk diri dia tapi untuk diri anda sendiri..


  • mungkin si ibu tidak rela berjauhan dari anak gadisnya...baru jer abis belaja kan.. tak abis lagi ilmu lain ibu anda nak turunkan untuk anda..jangan lupa pulak..orang tua  remaja purba nie banyak makan garam berbanding kita..


yang diatas hanyalah spekulasi semata-mata..tak berkaitan yang hidup mahupun yang dah meninggal dunia yer..by the way, anda haruslah fikirkan sesuatu yang positive "why your mom do that ?"..kenapa tak try slow talk dengan dia..kunun-kunun buat baik(ambik haty) dengan ibu dulu..then slow talk..bagitaw dia ape yang anda rase..knape dia pilihan anda..bukan jejaka lain..pujuk elok-elok..insyallah ibu anda akan memahami anda..


kalau tak boleh jugak..gunakan cara halus..*pelik-pelik ajer kan* BAGAIMANAKAH?? bukankah Allah ada  satu.. hati kita milik Yang Satu itu..maka ibu anda juga same.. berdoalah kepada Allah semoga Allah bukakan pintu hati ibu anda menerima calon anda..semoga Allah perlembutkan hatinya..same juga dengan JODOH..jodoh hak kita tetapi milik Allah s.w.t. jika Allah ciptakan dia untuk kita..tiada apa yang mampu mengubahnya..serahkanlah urusan tersebut kepadaNya..





SECOND SITUATION:


" si lelaki nie memang dah syoiikkk sesangat dengan awek dia nie, perkenalan diorang bermula dari satu program(saya terlibat sama)..perhubungan tersebut berterusan..dan diorang pon kapel lah kan..dah suka sama suka kan..diorang nie boleh dikatakan always "together-gether" gitu..nak di jadikan cerita..si awek nie buat hal.. tup tup ader orang lain and mintak clash..so tinggallah si lelaki membawa hati yang lara.."



ikhlas dari DR.CinTa: anda bersabarlah..mungkin dia bukan yang terbaik untuk anda..semoga anda bertemu dengan jodoh yang sebenar anda.. memanglah frust sensangat kan.. rase nak marah and so on..tapi ingatlah janji Allah padamu iaitu..wanita yang baik untuk lelaki yang baik dan wanita yang jahat untuk lelaki yang jahat..



"Kadang-kadang.. Allah sembunyikan matahari,
Allah turunkan hujan dan kilat.. 
Kita tertanya-tanya, mana perginya matahari.. 
Tapi rupa-rupanya Allah hadiahkan kita pelangi.." :)




setiap insan Allah ciptakan ke atasnya ujian masing-masing 
dan kemampuan masing-masing yang pasti ada untuk menghadapinya
ujian itu nikmat 
dan sabar hasil daripada ujian itu juga nikmat ...





simple note:
anis tak pandai bab cinta nie taw..
saya tak layak nak jadi doktor yang sebenar..
time kasih sudi luahkan isi hati dekat saya 
yang memang tak de kelulusan dari kementerian 
kesihatan pasal penyakit ini..

maafkan anis andai ada kata-kata yang menguris jiwa..














merci beucoup
(^_^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan